דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנעול לאופנוע - האם זה הפתרון היעיל מפני גניבות? 

מאת    [ 11/01/2018 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 2757 פעמים ]

נתוני משטרת ישראל יודעים לספר כי בכל שעתיים בממוצע נגנב בישראל אופנוע או קטנוע. הגנבים כבר לא מתרגשים מאיזה מנעול לאופנוע, חזק ומחוסם ככל שיהיה, ומגיעים מצוידים בכלי משחית שיודעים לעשות את העבודה גם נגד המנעולים החזקים והכבדים ביותר, ולהשאיר אותנו שבורי לב ומרוקני כיס. ודאי תאמרו מיד – בדיוק בשביל זה המציאו את הביטוח. אולם, ביטוח מקיף לאופנוע, לא זו בלבד שהוא יקר וישאיר אותנו מרוקן כיס לא פחות, לא יוכל בכל מקרה להחזיר לחיקנו את הכלי שנגנב, ומי כמו רוכבים יודע לספר כי אופנוע הוא לא רק כלי תחבורה אלא חבר אמת שמשרת אותנו בנאמנות לאורך שנים.

ובכל זאת, על אף שהאזעקות הולכות ותופסות נפח נכבד משוק האיתור והמיגון לרכב דו גלגלי, מנעול לאופנוע זה לא דבר שהולך להיעלם מן העולם בקרוב, ולו רק משום ההרתעה שהוא יוצר כאשר רואים שרשרת אימתנית כורכת את גלגל האופנוע שלכם לעמוד חשמל. ואם נקודת ההנחה היא תמיד יהיה צורך במנעול לאופנוע, בואו ננסה לבחון כמה דגמים כדי שההשקעה הזו לפחות תהיה משתלמת.

המנעול הפופולרי והבסיסי ביותר הוא כמובן מנעול שרשרת. הוא מגיע בהמון דגמים ובמנעד מחירים שמתחיל ב-100 שקלים ומגיע עד לכמה אלפים. ההבדלים נעוצים בעיקר בחומרים מהם עשויה השרשרת ובתהליך החיסום שהיא עוברת. זה לא עובי המתכת שמשנה כמו הדחיסות שלה, ולכן זה האספקט העיקרי שיש לשים לב אליו כאשר אתם מחפשים מנעול לאופנוע מסוג שרשרת. משום שהמנעול אינו כרוך בהתקנת אביזר נוסף על הכלי עצמו, הוא למעשה מתאים לכל כלי רכב דו גלגלי ובהחלט יכול לשמש גם כמנעול לקטנוע או לכל רכב אחר כמו טרקטורון או רייזר. מנעול שרשרת מגיע גם עם כיסוי העמיד בפני פגעי מזג האוויר ותפקידו גם למנוע חלודה של הברזל ולהאריך את השחיקה שלו כתוצאה ממגע עם ברזלים אחרים.

חשוב לציין גם שמנעול שרשרת צריך כמובן להיות מקובע למקום יציב וקבוע, שלא ניתן להזזה או לפירוק, לפחות לא בקלות. אם אין בסביבה שלכם מצוקת חניה ויש לכם ליד הבית חניה ייעודית שהעירייה סידרה לכם זה מעולה. אם יש לכם איזה עמוד חשמל או טלפון זה גם אחלה פתרון. ומה אם אין? במקרים כאלה ניתן לרכוש עוגן לקיבוע. זוהי למעשה לולאת ברזל חזקה שניתנת לקיבוע לרצפה, לקיר או ליציקת בטון אחרת. אל הלולאה הזאת ניתן לקשור כל סוג של מנעול לאופנוע ואף להשאיר אותה קרשורה אליו בזמן שאתם עוזבים את המקום על מנת שלא לסחוב את השרשרת הכבדה אתכם (אלא אם אתם זקוקים לה גם ביעד שלכם).

מנעול נוסף שקיים בשוק המנעולים לאופנוע הוא מנעול דיסק. זהו מנעול קטן שמתחבר לצלחת הבלימה של האופנוע ("דיסק") וגם מנעולים אלה מגיעים בטווח מחירים רחב, אם כי באופן קטגורי זולים יותר ממנעולי שרשרת (בין 100 ל-1,200 ש"ח). אולם, המנעולים הזולים ממש בקטגוריה זו אינם מומלצים משום שאיכותם ירודה וניתן לפרוץ אותם בנקל, אפילו באמצעות סכין ארוכה או מברג. המנעולים לאופנוע מסוג דיסק שכדאי להתחיל איתם עולים בסביבות ה-300 שקלים. הצילינדר שלהם משמעותיתי חזק יותר והם לא יישברו כל כך מהר.

הדור המתקדם יותר של מנעולי דיסק לאופנוע הוא מנעול דיסק עם אזעקה מובנית. חברת "אבוס" למשל פיתחה מנעול דיסק ממתכת מחוסמת שמכיל גם מערכת אזעקה לאופנוע המופעלת באמצעות טלטול או תזוזה של הכלי. מנעולים אלה קשים מאוד לפריצה ועל מנת להזיז אותם ממקומם יש צורך פעמים רבות לעקם את הדיסק עצמוף דבר שהופך את הגניבה ללא משתלמת עבור הגנב, משום שהוא לא יוכל לנרכוב על האופנוע, אלא אם יתקן אותו.

כך או כך, למרות שמנעול לאופנוע הוא לא הפתרון האולטימטיבי מפני גניבות, היתרון הגדול שלו הוא יצירת הרתעה בקרב הגנבים שכבר מכירים היטב את כל סוגי המנעולים ויודעים בדיוק עם איזה סוג מוטב להם לא להתעסק. לכן, השקעה במנעול לאופנוע אולי לא תסכל מבחינה טכנית את האפשרות לגנוב את האופנוע שלכם, אבל לפעמים מספיק רק לשתול את המחשבה בראש של הגנב וזה לבדו עושה את העבודה. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם צריכים להחליף מנעול לאופנוע. 

Yossi Hen




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב